Mitä kiltteyden tilalle?

Christina
Viesti:

Mitä kiltteyden tilalle?

ViestiKirjoittaja Christina » Ti Joulu 13, 2011 21:53

Olen lakannut masennuksen myötä olemasta kiltti. En myötäile enkä suostu automaattisesti kaikkeen, mitä pyydetään. Luulisi, että elämäni olisi parempaa, kun en väsytä itseäni toisten vuoksi. No, olen vain yksinäinen. Ei kukaan ole kiinnostunut minusta, kun olen itsekäs. En tosin vaadi enkä edes pyydä mitään itselleni, mutta kun en teeskentele ja mielistele, niin en kelpaa omana itsenäni.

Olen täydellisen pettynyt ihmisiin ja koko yhteiskuntaan.

Gardenia

Re: Mitä kiltteyden tilalle?

ViestiKirjoittaja Gardenia » Ke Touko 23, 2012 14:07

Hei,

On hienoa, että olet pääsyt irti kiltteydestä. Miten se onnnistui? Itse olen aina ollut liian kiltti, enkä uskalla olla oma itseni, koska pelkään muiden kritiikkiä.

Olet päässyt irti kiltteydestä, onko sen tilalle tullut pessimismi ja viha?

Tsemppiä!

toivoo Gardenia

Christina
Viesti:

Re: Mitä kiltteyden tilalle?

ViestiKirjoittaja Christina » La Kesä 16, 2012 12:12

Vihainen olen aina ollut... Valtavaaran "kiltteydestä kipeät"-kirjan mukaan kiltit ovat pohjimmiltaan hyvin vihaisia ihmisiä.

Masennus vei kiltteyden. Ei kertakaikkiaan ollut enää muulle tilaa kuin minulle. Oli pakko alkaa itsekkääksi, koska minulla ei kertakaikkiaan ollut ketään, joka auttaisi tai puolustaisi. Silmät kai avautuivat näkemään sen, että kaikki käyttävät minua hyväkseen niin kauan kuin olen kiltti.

Minä uskallan nyt olla jotain, mitä kuvittelen olevani, koska tiedän ettei mikään kuitenkaan kelpaa. En jaksa enää pitää yllä sitä teatteria. En jaksa enkä pysty. En vain ymmärrä, miksi väitetään että elämä paranisi, kun luopuu kiltteydestä. Ei minulla ainakaan.